fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / آموزش /خرید عروس و داماد یعنی چی؟

خرید عروس و داماد یعنی چی؟

خرید عروس و داماد یعنی چی؟

خرید عروسی ،

خرید عروسی یعنی چی؟

ازدواج یکی از هیجان انگیز ترین پیشنهاد زندگی است که اگر درست انتخاب نشود با تلخی و ناراحتی بسیار زیادی روبه رو خواهد بود. که به طرز عجیبی آن را دگرگون می سازد. یکی از خاطره انگیز ترین اتفاقاتی است که هر کسی آرزو دارد یک روزی آن را تجربه کند. بدون شک تمامی لحظات آن با هیجانات و احساسات مشترک عروس و داماد همراه است. احساساتی که طبعاً با روزهای مجردی و قبل از ازدواج متفاوت است. در واقع شروع ازدواج برای هر کسی به معنای گرفتن مهم ترین و اصلی ترین تصمیمات زندگی است. لحظاتی که فرد برای زندگی رؤیایی خود تصمیم درستی بایدگرفت.

بدون شک تا به امروز زوج های جوان و تازه عروس و داماد های زیادی را در اطراف خود دیده اید که با حس و لذت فوق العاده عجیب و متفاوتی به استقبال مراسمات عروسی خود می روند.  یقیناً یکی از قسمت های خاطره انگیز و دوست داشتنی مراسم عروسی که برای همیشه در ذهن تمامی نوعروس و داماد ها باقی می ماند زمانی است که فرد به همراه همسر آینده خود، دست در دست هم با جان و دل  برای خرید یک سری ملزومات مورد نیازعروسی تحت عنوان لیست خرید عروسی به بازار می روند تا با هم آنچه را مورد نیاز برنامه های تدارک دیده عروسیشان است را خریداری کنند و بسیار باید همدیگر را درک کنند. اما نکته جالب توجه و به گونه مشترک میان تمامی عروس و داماد ها این است که همواره تمامی این لحظات را با احساسی ناشی از یک نگرانی و دلهره سپری خواهند کرد با توجه به اوضاع گرونی و شرایط سخت. اینکه در خرید عروسی خود و لیست خرید عروس و داماد نقصانی وجود نداشته باشد، همه چیز کامل و بدون عیب پیش رود و بسیاری موارد دیگر.

لیست خرید عروسی با درک متقابل

تهیه لیست خرید عروسی یکی از زیباترین و ماندگار ترین لحظاتی است عروس و داماد به اتفاق هم به چک و تهیه کردن آن می پردازند. از آنجایی که این روزهای شیرین و به یادماندنی روزی در خانه هر عروس و دامادی را خواهد زد لذا تهیه لیست خرید عروسی که متشکل از لوازم ضروری عروس و داماد است امری واجب و ضروری است. از سوی دیگر، گاهی اوقات لیست خرید عروس و داماد سخت و طاقت فرسا است و مشکل تر از آن، چک لیست خرید عروسی است. از این رو انتظار می رود این مطالب مورد استفاده بسیاری از شما نو عروس و داماد های عزیز واقع گیرد. ما در این جا لیست کامل و بلند بالایی از خرید عروس و داماد را به طور مفصل در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

خرید عروسی شامل چیست؟

حلقه عروس و داماد

اولین اقدام تازه عروس و داماد در جهت خرید عروسی و نیز لیست خرید عروس و داماد، گشتن در مغازه های طلافروشی و خرید حلقه ازدواج است. شیرینی و جذابیت تمامی لحظات خرید عروسی با رفتن به داخل جواهر فروشی ها و پسند کردن حلقه های ازدواج شروع می شود. این روزها معمولاً حلقه های ست روی بورس قرار گرفتن و تازه عروس و داماد ها با جویا شدن نظرات و سلایق همدیگر، مایل هستند که حلقه های ازدواجشان ست باشد. البته در این گونه شرایط، میزان هزینه و بودجه ای که قرار است صرف خرید حلقه های ازدواج شود نقش مهمی را ایفا می کند. بد نیست که عروس و داماد در این گیردار که مشغول پسند کردن حلقه هایشان هستند نظری به پسند کردن مابقی طلاهای عروس خانم( آنچه را که می پسندد) بیندازند.

آینه و شمعدان عروس و داماد

خرید آینه و شمعدان عروس و داماد یکی از رسم های کهن و تاریخی است که از گذشته تا به امروز به یادگار مانده است. به راستی که یکی از شیرین ترین لحظات می تواند زمانی باشد که عروس و داماد با لبخند رضایت و خوشحالی مشغول پسند کردن و خرید این قسمت از لیست خرید عروسی می پردازند. در واقع خریدن آینه و شمعدان به نشانه روشن ماندن چراغ زندگی این زوج نو شکفته تا ابد است که با روشنی و جلای آینه آن آمیخته می شود.

ساعت عروس و داماد

به هنگام چک لیست خرید عروس و داماد، نوبتی هم که باشد نوبت به خرید ساعت برای عروس و داماد می رسد. برای این قسمت از خرید، هر کدام از عروس و داماد می توانند بنا به سلیقه خود ساعت مورد علاقه خود را خریداری کنند. البته ناگفته نماند عمدتاً به هنگام خرید لیست عروسی، زوج های جوان بنا به علاقه و احساس مشترک ساعت های ست را که در انواع مدل ها و جنس های متنوع در بازار وجود دارند خریداری می کنند.

لباس و پوشاک عروس و داماد

مقصد بعدی نو عروس و داماد های جوان عمدتاً مغازه و فروشگاه های پوشاک است. این مرحله اندکی با شلوغی و جنجال همراه است. چرا که خرید لباس و پوشاک عروس و داماد شامل لیست بلند بالایی می شود که همه آن ها باید خریداری کنند. در ابتدای چک لیست خرید عروسی، پوشاک عروس خانم را در اولویت قرار داده و تمامی آنان را به ترتیب نام خواهیم برد. از جمله این موارد می توان به:

لباس مجلسی

کفش مجلسی

کفش اسپرت

روسری

کیف

لباس راحتی

لباس خواب

لیست خرید داماد

لباس دامادی

پیراهن

کفش

ست کیف و کمربند

کراوات

پاپیون

لباس راحتی

لباس زیر

لباس خواب

لباس اسپرت

شلوار اسپرت

شلوار جین

شلوار پارچه ای

پارچه چادری عروس

در همان حوالی که عروس و داماد مشغول خرید پوشاک و لباس خود هستند و در حال چک کردن لیست خرید عروسی خود می باشند، بند نیست که به مغازه های پارچه فروشی هم یک سری بزنند و چادر عروسی عروس خانم را هم که یکی دیگر از آداب و رسوم کهن ما ایرانیان است خریداری کنند. عروس خانم ها با سر کردن چادر در مراسم عقد خود، سفید بختی و خوشبختی را برای خود رقم خواهند زد.

لوازم آرایشی و بهداشتی عروس

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی عروس یکی از جذاب ترین قسمت های لیست خرید عروس و داماد است که تمام نو عروسان عزیز بدون استثناء به آن علاقه مند هستند. عمدتاً خرید لوازم آرایشی و بهداشتی عروس، هم شامل نو عروس های عزیز می شود هم آقایان داماد.

نرم کننده صورت

شامپوی بدن

شامپو واسه موهای عروس خانم

مام

مژده به همه آقا داماد های عزیز که این قسمت هیجان انگیز لیست خرید عروسی شامل آن ها نیز می شود. بنابراین یک لیست بلند بالایی را برای آنان تدارک دیده ایم.

 

خرید ست کامل ریش تراش به همراه کف ریش و ست شیو

ژل بعد از اصلاح صورت

عطر و اسپری و مام با رایحه مورد علاقه آقا داماد

کرم مرطوب کننده

شامپوی بدن

شامپو واسه موهای آقا داماد

ژل شست و شوی صورت مردانه

ست حوله و چمدان عروس و داماد

ست حوله و چمدان عروس و داماد یکی دیگر از موارد موجود در لیست خرید عروسی است که هیچ گاه از قلم نمی افتد. تقریباً تمامی وسایل و احتیاجات عروس و داماد و تمامی ملزوماتی در لیست خرید عروسی درج شده است، تا این مرحله خریداری شده اند. در این قسمت از خرید با چک لیست خرید عروسی، نوبت به خرید ست حوله و چمدان عروس و داماد می رسد. به طور عمده اکثر ست حوله های عروس و داماد شامل موارد زیر می شود:

 

حوله تن پوش

حوله استخری

حوله دست و صورت

دمپایی بعد از حمام است که هر دو ست مردانه و زنانه در نهایت زیبایی و کیفیت جنس خریداری می شوند.

بعد از اتمام خرید ست حوله عروس و داماد، نوبت به خرید چمدان و وسایل مربوط به پاتختی و حنا بندان می رسد.

مهم نیست چقدر برای خرید عروسی و تهیه لیست خرید عروس و داماد برنامه ریزی نموده اید. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید به هنگام خرید عروسی خود، خیلی راحت از کنار موانع و مشکلات عبور کنید. مراحل خرید عروسی خود را با خوشحالی و شادمانی پشت سر بگذرانید تا بتوانید لحظات فراموش نشدنی و به یادماندنی از این روزها را برای خود رقم زده و بهترین تجربه زندگی مشترک خود را با خرید عروسی خود تجربه نمایید. توصیه ما به شما نوعروس ها و آقا داماد های عزیز این است که جدا مواظب خود باشید، به خود استرس ندهید و از تک تک این لحظات شیرین لذت برید. ازدواج شتری است که یک روزی در خانه هر کسی می خوابد. پس با روی خوش و لب خندان در را به رویش بگشایید

از بودن در کنار یکدیگر نهایت لذت را ببرید,قدر یکدیگر را بدانید.زندگی بسیار کوتاهتر از انچه که فکر میکنید هست.

اشتراک گذاری:

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه