fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / سبک زندگی /علت سردرد های مکرر روزانه چیست؟

علت سردرد های مکرر روزانه چیست؟

علت سردرد های مکرر روزانه  چیست؟

علت سردرد مزمن را بهتر بشناسیم

علت سردرد عوامل محتلفی از تنش تا میگرن یا موارد دیگر بوده و یکی از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به پزشکان است.

سردرد یک بیماری بسیار رایج است که موجب درد و ناراحتی در سر و گردن می‌شود. برآورد شده است که 7 نفر از 10 نفر حداقل یک سردرد در هر سال دارند. سردرد گاهی اوقات می‌تواند خفیف باشد، اما در بسیاری از موارد، آنها می‌توانند درد شدید را ایجاد کنند که تمرکز در محل کار و فعالیت‌های روزمره دیگر را دشوار می‌کند. شیوع سردرد در طول عمر در مردان 93% و در زنان تا 99% گزارش شده است.

سردرد مزمن چیست؟

سردرد مزمن روزانه به سردردهای اطلاق می‌گردد که فرد در بیش از 15 روز ماه دچار سردرد شود. بررسی‌ها نشان داده‌اند که سردرد مزمن روزانه در بیش از 4% جمعیت بالغین دیده شده است. شیوع انواع سردرد در جوامع مختلف متفاوت است.

سردرد مزمن روزانه شامل انواع مختلفی از انواع سردرد می‌شود. ماهیت دائمی سردردهای مزمن روزانه باعث می‌شود تا یافتن علت سردرد مزمن و درمان آن یک ضروریت باشد. درمان ابتدایی تهاجمی و مدیریت مداوم و طولانی مدت ممکن است درد را کاهش داده و منجر به سردرد کمتر شود.

انواع سردرد مزمن

سردرد به دو نوع تقسیم می‌شود:

1- سردردي که علامت بعضی بیماری‌ها است: بسیاري از اختلالات داخل مغز و بیماری‌های سیستمیک سردرد ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال سردرد ناشی از خستگی، گرسنگی، ناراحتی عصبی، لخته خون داخل مغز، کاهش اکسیژن رسانی به مغز، سینوزیت، بیماري هاي گوش و

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه