fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / سبک زندگی /عینکی هوشمندی که مثل یک چشم عمل میکند

عینکی هوشمندی که مثل یک چشم عمل میکند

عینکی هوشمندی که مثل یک چشم عمل میکند

انسان مقوله ی جالبی است چرا که هر یک از اعضای بدنش ماجرایی شگفت آور دارد و هر عضو بدنش متمایز است. بدنی که اشرف مخلوقات لقب گرفته چرا که برترین مخلوق روی زمین است. چشم انسان پیچیده ترین مخلوق هستی است چرا که اموری که انجام می دهد مثل یک دوربین با کیفیت بالا و بسیار کامل تر از یک دوربین است. چشم ها خود را ترمیم می کنند و همیشه برای اینکه فرد بتواند به راحتی ببیند خود را طبق خواست فرد تنظیم می کنند.

وقتی شما روی یک چیز تمرکز کنید چشم ها روی آن چیز تمرکز یا به اصطلاح فوکوس می کند. این امر باعث شده دانشمندان به فکر ساختن عینکی همچون چشم انسان بکنند.

 

لنز مایع در این عینک به فریم مجهز به یک سیستم الکترومکانیکی بهره می‌برد که به غشای داخلی آن اجزای حرکت آزادانه و خمیدگی برای فوکوس روی اجسام مختلف را می‌دهد. در این میان وظیفه مهم دیگر این عینک تشخیص جسمی‌ست که شخص در حال نگاه کردن به آن است که این کار از طریق سنسوری که در میانه دو لنز عینک قرار گرفته انجام می‌شود. این سنسور خود از یک پالس مادون قرمز استفاده می‌کند که نه‌تنها محلی که شخص به آن نگاه می‌کند را تشخیص می‌دهد بلکه فاصله دقیق تا آن جسم را نیز محاسبه می‌کند. در این حالت به سرعت الگوریتمی برای تغییر شکل لنز و فوکوس کردن روی آن سوژه تشکیل شده و به لنزهای عینک اعمال می‌شود.

این موارد تنها در 14 میلی ثانیه انجام می‌شود که 25 برابر سریع‌تر از زمان مورد نیاز برای پلک‌ زدن افراد عادی است بدین‌ترتیب می‌توان امیدوار بود که در آینده در کسری از ثانیه و بدون آنکه متوجه شویم این عینک همه‌چیز را برای ما به خوبی روشن و پدیدار سازد و همه افراد نیازمند به عینک تنها از یک عینک استفاده کنند.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه