fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / حمل و نقل /پهباد جدید شرکت سونی

پهباد جدید شرکت سونی

پهباد جدید شرکت سونی

پهباد، کواد کوپتر، پهکواد، این ها انواعی از هواپیما های بدون سرنشین هستند. هواپیمای بدون سرنشین می تواند بسیار ساده و با کنترل از راه دور و کاهش مرگ میر و افزایش بازدهی کار کند.

حال شرکت سونی با کمک یک کمپانی دیگر با نام ZMP تصمیم به تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده و نام پروژه آن را Aerosense نهاده اند.سونی مدت ها است که به دنبال یک راه حل برای اضافه کردن درآمد خود میگردد و این شاید یکی از بهترین راه کارها برای سونی باشد.درون این پهپادها از لنز های بخش موبایل سونی استفاده خواهد شد و این مورد کمک به سزایی به این بخش از خانواده سونی میکند. Aerosense در بخش هایی مانند بازرسی،مشاهده،الگو و نقشه برداری و...قابل استفاده بود و به شرکت های مختلف در بسیاری از زمینه ها فروخته خواهد شد.سونی اعلام کرده است که این محصول از ابتدای سال 2016 در دسترس خواهد بود.لازم به ذکر است که یک شرکت مشترک با نام Aerosense با مشارکت ZMP و SONY ایجاد گشته است.ZMP نیز یک شرکت ژاپنی است که در بخش های فناوری،رباتیک و سیستم های پروازی فعالیت میکند.

در جریان مراسم معرفی، توسعه‌دهندگان قابلیت تبدیل عکس‌های معمولی به سه بعدی را توسط این پهپاد نمایش دادند. پهپاد دیگر این کمپانی AS-DT01-E نام دارد که ساختار آن شبیه به هواپیما است. موتور تعبیه شده روی این پهپاد به گونه‌ای است که هم امکان پرواز مانند هلیکوپتر و هم هواپیما توسط این پهپاد وجود دارد. ویژگی اصلی این پهپاد امکان پرواز با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. تنها تعداد معدودی از پهپادهایر غیرنظامی قادرند به چنین سرعتی در زمان پرواز دست یابند. پهپاد ۷ کیلوگرمی سونی قادر است با حمل سه کیلو بار تا دو ساعت به پرواز ادامه دهد.

آئروسنس از سال آینده میلادی با هدف عرضه‌ی پهپادهای خود به مشتریان تجاری، محصولات خود را راهی بازار خواهد کرد. از جمله‌ی کاربردهای این پهپادها می‌توان به استفاده از آنها در معادن، زمین‌های کشاورزی و کارخانه‌های بزرگ صنعتی اشاره کرد.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه