fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / تغذیه و سلامت /چگونه کبودی بدن را از بین ببریم؟؟؟

چگونه کبودی بدن را از بین ببریم؟؟؟

چگونه کبودی بدن را از بین ببریم؟؟؟
چگونه کبودی بدن را از بین ببریم؟؟؟
زمین خوردن، وارد آمدن محکم ضربه و یا نیشگون گرفتن باعث آسیب عروق خونی کوچک زیر پوست می‌شود. در این حالت خون از مویرگ‌ها به بیرون و به بافت اطراف آن تراوش می‌کند.
در حالی که شما موقع کبودی رنگ‌های سیاه و آبی را می‌بینید، اگر بخواهیم این رنگ‌ها را تجزیه کنیم، رنگ‌های بنفش، سبز و زرد را در برمی گیرند. معمولا اگر کبودی درمان نشود، ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا محو گردد.
هر چند کبودی خودبخود برطرف خواهد شد، ولی می‌توانید با اقداماتی درد آن قسمت را کاهش داده و فرایند محو شدن را سرعت ببخشید:

اول، کاهش جریان خون به منطقه با استفاده از یخ و بستن باند کشی برای به حداقل رساندن تغییر رنگ پوست.

دوم، استفاده از گرما برای افزایش گردش خون و کمک به محو شدن خون جمع شده تا جایی که پوست آسیب نبیند.

برخی پمادهای گیاهی و کمپرس‌ها می‌توانند به پاک کردن آثار باقی مانده از کبودی کمک کنند.

درمان یخ:

درمان یخ در کاهش جریان خون اطراف منطقه آسیب دیده موثر است که باعث میشود،تا عروق خونی کاهش پیدا کند و سرانجام مقدار خون نیز کم میشود و به بافت اطراف آن تراوش میکند. گذاشتن یخ روی منطقه آسیب دیده میتواند باعث جلوگیری از کبودی و کاهش تورم آن شود.
در اینجا دستورالعمل آن وجود دارد:
یخ ها را در یک حوله یا پارچه قرار دهید و برای 10 دقیقه روی کبودی نگهدارید.
20 دقیقه استراحت کنید و دوباره یخ درمانی را شروع کنید.
اگر شما یخ ندارید،میتوانید از سبزیجات منجمد استفاده کنید.
یخ درمانی یکی از راه های شگفت انگیز خلاص شدن از کبودی است.

حرارت و گرما:

گرمایش میتواند جریان خون را افزایش داده و گردش خون را نیز بالا ببرد ، با استفاده از گرما ،میتوان به کاهش درد،و آسیب عضلات کبود شده کمک کرد.اگر از کبودی رنج میبرید،میتوانید یک بطری آب گرم یا پد آب گرم را روی محل آسیب دیده قرار دهید همچنین میتوانید دوش آب گرم بگیرید.
کمپرس:
کمپرس میتواندتورم و درد را کاهش دهد و مانع از نشت عروق خونی میشود فقط باید یک باند الاستیک را روی منطقه آسیب دیده بگذارید و پوشش دهید.
سرکه:
سرکه میتواند خونریزی ممکن در ناحیه را از بین ببرد. اگر میخواهید از سرکه استفاده کنید،میتوانید این دستورالعمل را دنبال کنید:
- آب گرم را با سرکه مخلوط کنید.و روی کبودی بمالید.برای نتیجه بهتر این درمان ،هر روز آن را تکرار کنید.
پیاز حاوی خواص ضد التهابی است که میتوانند سلول های آسیب دیده پوست را درمان کند ، پیاز بسیار در خلاص شدن از کبودی ها موثر است، مخصوصا هنگامی که کبودی ها به علت آسیب های عروق خونی باشد.
کره:
کره حاوی اثرات ضد التهابی است، با توجه به مطالعات متعدد خواص دارویی کره میتواند بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به پوست را درمان کند و همچنین کره میتواند سوختگی و کبودی های جزئی را درمان کند و شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که کره تازه ای را در منطقه آسیب دیده اعمال کنید و چند دقیقه ماساژ دهید.
لیمو:
ویتامین C موجود در لیمو میتواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند ودر خلاص شدن از کبودی بسیار موثر است لیمو میتواند درد و التهاب ناشی از کبودی را از بین ببرد همچنین برای درمان کبودی ها و کاهش درد بسیار موثر است. باید آن را روی کبودی بمالید و برای مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس بشویید.

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه