fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / سبک زندگی /گرم کردن خانه در زمستان

گرم کردن خانه در زمستان

گرم کردن خانه در زمستان

روش های ارزان برای گرم کردن خانه در زمستان بدون هدر دادن انرژی و گرما

مکان‌هایی را گرم کنید که از آن‌ها استفاده می‌کنید

برای گرم کردن خانه در زمستان بهتر است مکان‌هایی را گرم کنید که از آن‌ها استفاده می‌کنید به این ترتیب انرژی کمتری هدر می‌رود. اگر وسیله گرم کننده منزل شما رادیاتور است بهتر است لوله‌های رادیاتور را با ورقه‌های حلبی بپوشانید تا گرمای آن‌ها هدر نرود. این کار را برای شومینه‌های چوبی و تنوری و سایر وسایل گرمایی هم می‌توانید انجام دهید.

گرم کردن خانه در زمستان؛ عایق داخلی و خارجی گرما را حفظ می‌کند

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای گرم کردن خانه در زمستان جهت هدر ندادن انرژی عایق‌بندی لوله‌های آب، رادیاتور و لوله‌کشی خانه است. قرار نیست گرما را در جایی که نیاز نیست هدر بدهید هدف این است که منزل‌تان را گرم کنید و از انرژی استفاده بهینه کنید.

درب پشت بام یا درب اتاق زیر شیروانی یکی از مهم‌ترین خروجی‌های هدر رفت گرما و انرژی است. از بسته بودن آن‌ها و سالم بودن شیشه و سایر حفاظ‌های آن‌ها در فصل زمستان مطمئن شوید.

گر در فر آشپزی می‌کنید بعد از تمام شدن کارتان درب فر را باز بگذارید تا گرمای آن به داخل آشپزخانه و خانه جریان پیدا کند. فصل زمستان بهترین فرصت برای دست کردن انواع شیرینی و کوکی است. اگر هم در طول تابستان میوه‌های مختلف را به صورت یخ‌زده فریز کرده‌اید در فصل زمستان با آن‌ها مارمالاد و مربا درست کنید و به این ترتیب هوای خانه را هم گرم‌تر کنید.

پتو و روتختی‌های گرم را دم دست بگذارید و هنگام نشستن روی مبل و مطالعه کردن یا تماشای تلویزیون از آن‌ها استفاده کنید. به این ترتیب نیازی به زیاد کردن درجه بخاری و شوفاژ یا سایر وسایل گرم‌کننده ندارید. به جای زیاد کردن درجه بخاری، لباس بیشتری بپوشید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه