fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / اقتصاد /روش های خلاقانه برای پس انداز کردن

روش های خلاقانه برای پس انداز کردن

روش های خلاقانه برای پس انداز کردن

چند روش خلاقانه برای پس انداز پول هایتان که می توانید از آن ها استفاده کنید

بخشی از هر سرمایه را کنار بگذارید

از قانون یک سوم استفاده کنید به این ترتیب که یک سوم آن را به پس انداز اختصاص دهید، یک سوم برای کاهش بدهی و یک سوم برای خرج کردن برای خودتان. کل پول را پس انداز نکنید، چون باعث می‌شود احساس کنید که کار خوبی انجام می‌دهید اما از شادی محروم می‌مانید. این برنامه به شما تعادل می‌دهد شما بخشی از پول غیر منتظره را برای گذشته خرج می‌کنید (پرداخت بدهی‌ها)، مقداری برای آینده (پس انداز) و باقیمانده برای حال حاضر خودتان. دانشمندان می‌گویند پول می‌تواند شادی به ارمغان بیاورد در صورتی که شما آن را به شیوه درست خرج کنید.

از یک اپلیکیشن پس انداز پول به عنوان قلک استفاده کنید

اپلیکیشن acorns همچون یک حساب پس انداز کوچک عمل می‌کنند، اما با کمی پیچ و تاب، فرستادن درصدی از هر انتقال که نزدیک به یک دلار باشد در یک حساب پس انداز٫ در واقع همانند طرح گرد کردن بانکها. بخش خوب این ماجرا این است که این اپلیکیشن ترکیبی از سهام یا اوراق قرضه را به شما پیشنهاد می‌دهد، بسته به اینکه شما چه عمل جسورانه یا محافظه کارانه‌ای می‌خواهید انجام دهید. این برنامه نیاز به هزینه دارد، بنابراین بخش موافقت کاربر را به دقت بررسی کنید.

بودجه ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بودجه این برای خود تنظیم می‌کنند نسبت به کسانی که بودجه بندی نمی‌کنند، وضعیت مالی سالم تری دارند. زیرا آن دسته از افراد که برنامه بودجه بندی شده دارند، از ابتدا از میزان آگاهی مالی بیشتری برخوردار هستند. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که نسبت به مخارج خود هوشیارتر باشند و طبق استانداردهای مالی زندگی کنند. بدون داشتن یک بودجه اصولی، مردم وقت خود را تلف می‌کنند و نتایج بدتری هم می‌گیرند. حتی اگر شما گهگاهی به یاد اهدافتان می‌افتید، بهتر است تا بودجه ای برای خود بسازید و نسبت به آنچه خرج می‌کنید آگاه باشید، تا اینکه همه چیز را به دست شانس  بسپارید.
فرض کنید شما با بودجه بندی توانسته‌اید در ماه ۵۰ هزار تومان پس انداز کنید. در این صورت
 
منبع پس انداز پس انداز ماهیانه پس انداز سالانه پس انداز ذخیره شده ۳۰ ساله
بودجه بندی ۵۰ هزار تومان ۶۰۰ هزار تومان ۱۸ میلیون تومان 

تعرفه موبایل خود را بررسی کنید

مصرف ماهانه خود را دوباره چک کنید. شاید به بسته های تماس، پیامک، اینترنت و دیتای نامحدود اصلا نیازی نداشته باشید و بتوانید از یک تعرفه ارزان تر که خواسته هایتان را برآورده می‌کند استفاده کنید. سعی کنید از اپلیکیشن های پیام رسان رایگان مثل تلگرام و وایبر به جای پیامک و از اینترنت محل کار و منزل به جای اینترنت موبایل استفاده کنید. این مار می‌تواند در ماه تا ۱۰ هزار تومان به پس انداز شما کمک کند.
 
 
منبع پس انداز پس انداز ماهیانه پس انداز سالانه پس انداز ذخیره شده ۳۰ ساله
تعرفه موبایل ۱۰ هزار تومان ۱۲۰ هزار تومان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

از خرید های بدون فکر اجتناب کنید

با نفس خود برای خرج کردن پول سر چیزهایی که از قبل برای خرید آنها برنامه ای نداشتید، مبارزه کنید. برای خودتان قانون بگذارید که بدون تهیه لیست خرید از خانه خارج نشوید و قبل از هر خرید بدون برنامه ریزی یک روز صبر کنید. پس از یک روز، ممکن است تصمیم بر این بگیرید که واقعا به آن بازی کامپیوتری یا تی شرت جدید احتیاجی ندارید. اگر تصمیمتان بر خرید بود، سعی کنید ببینید که از چه راه های دیگری می‌توانید پس انداز کنید که همچنان به بودجه خود پایبند باقی بمانید. ما مطمئنیم پس انداز از محل حذف خرید های آنی و بدون فکر حداقل ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

 

منبع پس انداز پس انداز ماهیانه پس انداز سالانه پس انداز ذخیره شده ۳۰ ساله
حذف خرید های بدون فکر ۲۰ هزار تومان ۲۴۰ هزار تومان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

 

به دنبال آموزش و یادگیری باشید

بورسینس: مهارت‌های مهمی مانند بازاریابی و فروش، تبلیغات، مذاکره، مدیریت مالی، توانایی تحلیل اقتصادی و از اینگونه مهارت‌ها می‌تواند در افزایش درآمد شما چاره‌ساز باشد. البته بستگی دارد که شغل شما چیست و به دنبال چه چیزی هستید. مهارتی که در شغل‌تان باعث ایجاد تحول می‌شود را فرابگیرید و متعهد به پیشرفت و یادگیری بیشتر باشید.

با ولخرج‌ها نگردید

تاثیر کمال همنشین را هیچ وقت از یاد نبرید. دوستان ولخرج شما را ولخرج می کنند، از آنها فاصله بگیرید. نه اشتباه نکنید حرف خسیسها این نیست که دوستان ولخرجتان را رها کنید بلکه با آنها در مکانهایی قرار بگذارید که امکان ولخرجی کمتر است. یک مرکز خرید و یا یک رستوران گران قیمت محل مناسبی برای قرار گذاشتن با ولخرج ها نیست.

چانه بزنید

هرچیزی را که فروشنده ها می گویند قبول نکنید. حتما تا جایی که راه دارد چانه بزنید در ایران برای هر کالایی امکان چانه زنی وجود دارد. پس از فرصتتان استفاده کنید

با آرزوی موفیت برای تک تک شما عزیزان

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه