fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / تغذیه و سلامت /درمان های خانگی سرفه!!!

درمان های خانگی سرفه!!!

درمان های خانگی سرفه!!!

درمان های خانگی سرفه

 عسل

عسل به عنوان یکی از بهترین درمان‌های سرفه خشک شناخته می‌شود چون غلظت و ویسکوزیته‌ی آن می‌تواند لایه‌ی تحریک شده‌ی دستگاه تنفسی شما را بپوشاند. این درمان طبیعی همچنین به خاطر داشتن خواص ضد باکتریایی به مقابله با هر باکتری که ممکن است باعث سرفه‌ی شما شده باشد کمک می‌کند. شما می‌توانید یک قاشق چایخوری عسل خام را سه بار در روز برای تسکین خارش گلوی‌تان مصرف کنید.

لیمو

اگر به دنبال راه‌حل سریعی برای درمان سرفه خشک هستید، چرا از کمی لیمو استفاده نکنید؟ کمی نمک و فلفل سیاه را روی یک برش از لیمو بپاشید و بعد آن را خیلی سریع بمکید. هرچند این درمان برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست اما از اینکه چقد

شیر داغ و عسل

شیر داغ به تولید مخاط کمک می‌کند تا گلو و سیستم تنفسی نرم شود، در حالی که عسل گلو را آرام می‌کند و باکتری‌هایی را که باعث عفونت می‌شوند، از بین می‌برد.

روش انجام این درمان

– یک قاشق چایخوری عسل را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید.
– این ترکیب را به طور منظم بخورید تا از سرفه‌ی خشک رهایی پیدا کنید.
– نوشیدن این ترکیب در شب موجب خواب بهتر خواهد شد.

زنجبیل

زنجبیل، اغلب برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود، همچنین زنجبیل خواص ضد التهابی دارد و سیستم ایمنی را تقویت کرده و لوله‌های برونش تحریک شده، ملتهب و متورم را درمان می‌کند. زنجبیل، دارچین و میخک از هرکدام نصف قاشق چای خوری در یک فنجان آب گرم ریخته. به خوبی هم بزنید و روزی چند باربنوشید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و فلفل سیاه را به یک فنجان آب جوش ریخته و چند دقیقه بعد مقداری عسل یا شیر ریخته و روزی دو بار بنوشید.

آب نمک

غرغره کردن با آب نمک چند بار در روز، راه بسیار خوبی برای درمان علایم مختلف برونشیت است. یک قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و غرغره کنید. در درست کردن آب نمک از نمک زیاد استفاده نکنید چون باعث سوزش گلو می‌شود نمک آن بسیار کم باشد. این درمان دو مزیت دارد اول، التهاب گلو را تسکین می‌دهد، و دوم، از طریق موکوس سوزش گلو را کاهش می‌دهد.

آب

در زمان مبتلا به برونشیت توصیه می شودبدن را به خوبی هیدراته کرده و آب و مایعات زیادی بنوشیدبنابراین، حداقل هشت تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشید. می‌توانید آب میوه و آب سبزیجات نیز بنوشند. در صبح، می‌توانید یک لیوان آب مخلوط باکمی عسل بنوشید این شیوه‌ها درمانهای طبیعی و خانگی هستند اما اگر بدتر شدید به پزشک مراجعه کنید

آویشن

قرن‌ها از آویشن استفاده می‌شده است. حتی در خلال شیوع یکی از ویرانگرترین بیماری‌های همه‌گیر که در تاریخ بشر رخ داد نیز از آن استفاده شد. مرگ سیاه، طاعونی بود که از ۱۳۴۶-۱۳۵۳ میلادی در اروپا شایع شد. مردم برای مبارزه با این بیماری و دور نگه داشتن آن از خود دسته‌دسته گیاه آویشن می‌سوزاندند. آویشن عضلات نای و نایژه را آرام و مجاری تنفسی را باز می‌کند. نتیجه‌ی آن سرفه‌ی کمتر و راحتی بیشتر است.

به آرامی آویشن را درون یک هاون بکوبید و بعد آن را داخل یک لیوان بریزید. ۲۳۰ گرم آب جوش روی آن بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد. برای داشتن طعم بهتر کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کنید و آن را به طور کامل سر بکشید. در صورت نیاز این کار را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید. نوشیدن چای آویشن قبل از خواب بسیاردلپذیر است

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه