fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / دانستنی ها /انقلاب در راه است، تغییر استراتژی تویوتا برای ساخت خودروهای جذاب

انقلاب در راه است، تغییر استراتژی تویوتا برای ساخت خودروهای جذاب

انقلاب در راه است، تغییر استراتژی تویوتا برای ساخت خودروهای جذاب

   

تویوتا(toyota) غالبا به کیفیت خوب، استهلاک کم و دوام بالا معروف بوده اند. در سوی مقابل برخی عقیدا دارند خودروهای ساخت این کمپانی ژاپنی عموما از لحاظ هیجان و لذت رانندگی حرفی برای گفتن نداشته و نمای ظاهری آنها نیز معمولی و گاه خسته کننده از آب درآمده است.    

آقای کوین هانتر (Kevin Hunter) مدیر استدیوی طراحی Calty Design Research یکی از افرادی است که طراحی خودروهای تویوتا (toyota) در چند سال اخیر را ضعیف می داند. بد نیست اشاره کنیم این استدیو در واقع زیر مجموعه تویوتا (toyota) محسوب شده و تاکنون مدل های زیبایی مثل C-HR، کانسپت Supra FT-1 و لکسس LC را خلق کرده است.

در مصاحبه ای که آقای هانتر با نشریه استرالیایی GoAuto انجام داده، وی با اشاره به فرایند های توسعه یک مدل جدید از اختلافاتی که ممکن است بین تیم مهندسی و تیم طراحی بوجود بیاید سخن گفته است.

در این مصاحبه آقای هانتر دلیل ارایه خودروهای خسته کننده توسط تویوتا (toyota) را دو عامل اصلی دانسته که عبارتند از تلاش این کمپانی برای راضی نگه داشتن تمام افراد و تعداد بالای مدیران تصمیم گیرنده.

خوشبختانه با تغییرات سازمانی و قرار گرفتن مدیر عامل تویوتا (toyota) یعنی آقای آکیو تویودا در راس امور، طراحان اکنون نقش تعیین کننده تری در خلق مدل های جدید دارند. این امر به گفته آقای هانتر سبب شده که دیگر شاهد ارایه مدل های محافظه کارانه یا خسته کننده از سوی تویوتا (toyota) نباشیم.

پیروی از عامل اول منجر به خلق اتومبیل هایی کاملا عادی و بدون ویژگی های شاخص ظاهری می شد؛ عامل دوم نیز تعدد افکار را به دنبال داشت که این مساله نیز با طولانی تر کردن زمان لازم برای رسیدن به اجماع، تصمیم گیری های مهم را به تعویق می انداخت.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه