fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / دانستنی ها /بهترین خودروهای الکتریکی جهان را بشناسید

بهترین خودروهای الکتریکی جهان را بشناسید

بهترین خودروهای الکتریکی جهان را بشناسید

بهترین خودروهای الکتریکی جهان را بشناسید

BMW i3

i3 دارای ظاهری زیباست که در بدنه آن از چوب خام و پلاستیک بازیافت شده استفاده شده‌ است که آن را هر چه بیشتر با محیط زیست سازگار می‌کند. این مدل می‌تواند با هر بار شارژ تا 160 کیلومتر را طی کند ولی اگر از باک بنزین هم کمک بگیرید، می‌توانید تا 300 کیلومتر را طی کنید. صفر تا صد این خودرو 7.2 ثانیه است که نشان از قدرت متوسط موتور این محصول BMW دارد ولی اگر بدنه‌ای شیک و موتور الکتریکی دوستدار محیط زیست این محصول را در نظر بگیریم، با قیمت 42400 دلار گزینه ایده‌الی برای رانندگی سبز به نظر می‌رسد.

BMW i3-650-80

Fiat 500e

فیات 500 ای از نظر ظاهر نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد ضمن اینکه گواهی رانندگی آن در همه مناطق صادر نشده‌ است، با ظاهر مضحک این مدل شاید میل چندانی هم برای نشستن پشت فرمان آن وجود نداشته باشد ولی در عوض با داشتن فرمان پذیری مناسب و هدایت خوب، اندکی به دل می‌نشیند. این مدل می‌تواند تا 140 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند؛ البته توصیه می‌شود که با آن وارد بزرگراه‌ها نشوید. لازم به ذکر است برای استفاده از این خودروی 31800 دلاری می‌بایست ساکن اوریگان یا کالیفرنیا باشید.

Fiat 500e-650-80

Mercedes-Benz SLS

اگر فکر می‌کنید که خودروهای الکتریکی زیبا نیستند، باید نگاهی به این مدل ساخت بنز بیندازید. هر چند که از تولید بنز اس‌ال‌اس چند سال می‌گذرد ولی ظاهر آن به همراه موتور قدرتمند، جای آن را در لیست ما باز کرد. صفر تا صد این مدل 3.9 ثانیه است و بنز برای تست این خودرو از رانندگان فرمول یک بهره برده‌ است و همین همکاری باعث رشد قدرت موتور این ماشین شده‌ است که قیمت آن را به 416500 یورو رسانده‌ است!

این رو هم بخون:

 

Mercedes Benz SLS AMG-650-80

Ford Focus Electric

این محصول فورد یکی از خوش قیمت‌ترین خودروهای الکتریکی است که هر چند ظاهر دلچسبی ندارد، ولی بهای 29170 دلاری آن بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. این مدل تمامی ‌امکانات مورد نیاز یک خودروی الکتریکی را داراست و به معنای واقعی کلمه کامل است. با یک بار شارژ می‌توانید تا 122 کیلومتر رانندگی کنید که به نظر می‌رسد باید همواره در جاده‌های دارای ایستگاه شارژ برانید.

Ford Focus Electric-650-80

Volkswagen e-Golf

مدل گلف از فولکس واگن سواری مناسبی را ارایه می‌داد و حالا مدل الکترونیکی آن ساخته شده تا جانشین آن مدل محبوب گردد. این مدل نیز دارای قیمت مناسب 33450 دلاری است و از یک باتری سنگین 318 کیلوگرمی در آن استفاده شده است. متاسفانه این مدل پس از 161 کیلومتر رانندگی نیاز به شارژ پیدا می‌کند که نشان می‌دهد حتی باتری غول پیکرش نیز دلیلی بر یک استفاده بلند مدت از ماشین نیست!

VW E-Golf-650-80

Tesla Model S

تسلا از پیشگامان عرصه خودروهای الکتریکی است و باتری‌های ارایه شده توسط این کمپانی از بهترین نوع هستند. مهم‌ترین نکته در مورد تسلا اس، وجود ایستگاه‌های شارژ رایگان است که نشان از عزم تسلا برای حقیقت بخشیدن به خودروهای تمام الکتریکی دارد. با یک باتری عظیم، این مدل از تسلا قادر است تا 500 کیلومتر رانندگی کند و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت است که آن را به گزینه ای ایده‌ال تبدیل می‌کند که البته قیمت 69900 دلاری دارد.

Tesla Model S-650-80

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه