fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / سبک زندگی /هفت نوآوری در تکنولوژی ساخت که در سال 2019 شاهد اجرای آنها خواهیم بود

هفت نوآوری در تکنولوژی ساخت که در سال 2019 شاهد اجرای آنها خواهیم بود

هفت نوآوری در تکنولوژی ساخت که در سال 2019 شاهد اجرای آنها خواهیم بود

هفت نوآوری در تکنولوژی ساخت که در سال 2019 شاهد اجرای آنها خواهیم بود

تکنولوژی همواره در حال پیشرفت و دگرگونی است، صنعت ساخت و ساز و صنایع ساختمانی نیز از این پیشرفت باز نمانده‌اند، اگر نگاهی به این صنعت داشته باشیم به سادگی این پیشرفت‌ها را شاهد خواهیم بود و میتوانیم نظاره گر انواع نوآوری در تکنولوژی ساخت باشیم.

همانطوری که بارها در ساختمان‌یار در این خصوص صحبت کرده‌ایم، به عنوان مثال مصالح ساختمانی جدید، مثل پتن‌های نورانی، آجر‌های تسفیه‌کننده‌ی هوا و… از جمله مواردی هستند که به تازگی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی مصالح ساختمانی جدید این موارد را دیده و بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

همچنین علاوه بر مصالح ساختمانی نوین نیز شاهد نوآوری در تکنولوژی ساخت در این صنعت هستیم، به عنوان مثال استفاده از اینترنت اشیا (IOT) در ساخت و ساز و طراحی‌های جدید و تازه‌ی ساختمان از جمله مواردی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

 

تکنولوژی‌های واقعیت مجازی (VR) و (AR) نیز نمونه‌ای دیگر از صنایع نوین دنیای فناوری هستند که می‌توانند به خوبی در ساخت و ساز اماکن مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند.

چرا باید از تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمان استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در هدر رفت انرژی در ساختمان ها، مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت ساختمان یا نمکاری آن است. مصالح ساختمانی می توانند باعث هدر رفت انرژی شوند یا به عنوان عاملی موثر در بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان به کار آیند. در سال های اخیر تکنولوژی به کمک آمده تا مصالح ساختمانی نیز همانند سدی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

تکنولوژی های جدید کمک می کنند تا مصالح ساختمانی مختلف از بتون گرفته تا آجر و حتی چوب های ترمووود به نحو بهینه تولید شوند. در روند ساخت مصالح ساختمانی از تکنولوژی های پیشرفته ای استفاده می شود تا به عایق بودن مصالح ساختمان کمک کند. هر نوعی از مصالح ساختمانی عایق بهتری باشد، برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان مفیدتر است.

 

بهینه‌سازی مصرف انرژی به کمک تکنولوژی یک نوآوری در تکنولوژی ساخت محسوب می‌شود. می‌توانید توضیحات کامل این مورد را در مقاله‌ی تاثیر تکنولوژی‌های نوین در کاهش مصرف انرژی مشاهده کنید.

علاوه‌بر آن استفاده از سیستم‌های یکپارچه برای کنترل و مدیریت اماکن مسکونی یکی دیگر از این کاربردهاست، به عنوان مثال سیستم مدیریت ساختمان یا BMS که می‌تواند به طرز چشم‌گیری به بهبود وضعیت ساختمان‌ها کمک کنید، برخی از کاربردهای این سیستم را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • سیستم کنترل دما
  • سیستم تهویه‌ی هوا
  • دوربین‌های مداربسته
  • کنترل عبور و مرور و درب‌ها
  • تشخیص و اطفا آتش‌سوزی
  • سیستم پخش داده و اطلاعات
  • خطوط مخابراتی ساختمان
  • سیستم آنتن و سیگنال
  • منابع اضطراری (برق و آب)
  • سیستم واکنش به خطر
  • سیستم نرم‌افزاری و کنترل

این سیستم به وجود آمده است تا شرایط زندگی را برای انسان‌ها امن، آسان و ارزان‌تر کند، شاید در نگاه اول توسعه و نصب آن مخارج نسبتا بالایی را به ساکنین تحمیل کند، اما در صورت استفاده به دلیل کاهش هزینه‌های جانبی (مثل مصرف منابع طبیعی، صرفه‌جویی) می‌تواند به طرز چشم‌گیری در کاهش هزینه‌های ساختمان موثر باشد.

بارها تاکید کرده‌ایم استفاده و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین همواره به بهبود وضعیت صنعت ساختمان کمک می‌کند، این بهبودها در راستای تامین امنیت و آسایش اهالی، افزایش امنیت ساختمان و همچنین کاهش هزینه‌های آینده ساختمان موثر هستند.

 

علاوه بر این صنعت ساختمان سازی و ساخت و ساز همیشه در حال بهبود و پیشرفت است، اپلیکیشن‌های مختلف و فناوری‌های نوین آماده‌اند تا با پیشرفت در این صنعت وضعیت ساخت و ساز و مسکن را برای ما بیش از پیش راحت کنند، به عنوان یک نمونه‌ی ایرانی از این پیشرفت‌ها می‌توان به اپلیکیشن ساختمان‌یار اشاره کرد که تامین مصالح ساختمانی مورد نیازتان را به راحتی برای شما فراهم می‌کند.

اگر کارفرما هستید یا پیمان‌کار فرقی نمی‌کند، شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی قیمت مصالح ساخمانی و ویژگی‌های آن را مشاهده کرده و در مزایده‌های آنلاین ساختمان‌یار شرکت کنید و در نهایت با کیفیت‌ترین مصالح ساختمانی را با بهترین قیمت تهیه کنید، ساختمان‌یار پل ارتباطی فعالان صنعت ساختمان است، در این اپلیکیشن شما امکان گفتگو با سایر اهالی این صنعت را خواهید داشت و می‌توانید با افراد مد نظر خود به بحث، گغتگو و تبادل نظر بپردازید.

توصیه می‌کنیم حتما این اپلیکیشن را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید تا شما نیز بتوانید همگام با پیشرفت تکنولوژی جلو بیایید!


سال ۲۰۱۷ سالی فوق العاده برای ظهور نوآوری در صنعت ساختمان بود که چنین روندی از ظهور تکنولوژی های جدید ساختمانی را بعید است در سال ۲۰۱۸ شاهد باشیم!



این نوآوری ها اخبار خوبی را برای شرکت های پیشرو در صنعت ساختمان به دنبال دارد و قطعا شرکت هایی که با آغوش باز از تکنولوژی برای کاهش هزینه های اجرا و افزایش کیفیت ساخت در کنار افزایش ایمنی استقبال می کنند بایستی هر چه سریعتر خود را با این تکنولوژی های ساخت همگام نمایند. قطعا استفاده از فناوری های نوین ساختمانی موجب کاهش زمان انجام پروژه ها و افزایش کیفیت کار خواهد شد که این مهم می تواند برای پیمان کاران اهل رقابت، جذاب و البته لازم باشد.
به مرور زمان در اینجا (و همچنین در کانال تلگرام ساختمان یار) شما را با هفت نوآوری برتر صنعت ساختمان سازی که در سال ۲۰۱۷ اجرایی شده و در سال ۲۰۱۸ شاهد ظهور عملی آن ها در دنیا خواهیم بود، آشنا می کنیم.
این هفت نوآوری صنعت ساختمان سازی – به نقل از سایت اتودسک – عبارتند از:

  1. واقعیت مجازی (Virtual Reality)
  2. واقعیت افزوده (Augmented Reality)
  3. تکنولوژی پوشیدنی – گجت ایمنی (Wearable Technology)
  4. یادگیری ماشین (Machine Learning)
  5. پیش ساخت (Prefabrication)
  6. تحلیل پیش گویانه (Predictive Analytics)
  7. سایت های با ارتباطات آنلاین (Connected Job Sites)

مجموعه ی ساختمان یار علاوه بر ساماندهی صنعت ساخت و ساز در کشور، نگاهی بر افزایش سطحی کیفی این حوزه ی وسیع در سطح ملی نیز دارد. پس اگر شما هم از افراد و یا شرکت هایی هستید که به دنبال فناوری های نوین صنعت ساختمانی می باشید، وبلاگ ساختمان یار را دنبال نمایید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه