fasliblog
فصلی بلاگ / فناوری / کامپیوتر و نرم افزار /بازگشت کوگل به چین؟!

بازگشت کوگل به چین؟!

بازگشت  کوگل به چین؟!

گزارش های ارسال شده از شرکت گوگل حکایت از این دارد که موتور جستجوی  مذکور برای فعالیت درچین برنامه ریزی هایی ویژه دارد.

 اگرچه چینی ها دسترسی به بسیاری از فضاهای مجازی و حتی گوگل را محدود کرده اند، اما این موتور جستجو قصد دارد، سانسورهای موجود در برنامه های خود در چین را با روشی جدید دور بزند.

در حال حاضر گوگل آماده می شود تا موتور جستجوی خود را در چین، که با قوانین سانسور سختگیرانه کشور  درگیر است، مطابقت دهد. جالب است بدانید گوگل مدتی پیش از این در سال 2010 از دسترس چینی ها خارج شده بود.

 

این ابزار جست وجو به دنبال تهیه یک فهرست جستجو برای  وب سایت هایی است  که به حقوق بشر، دموکراسی، مذهب و اعتراضات صلح آمیز اشاره دارند و بر همین اساس نیز قصد دارد گوگل را برای چینی ها باز نویسی کند

گزارش های رسیده از منابع آگاه گوگل نشان می دهد گروهی از برنامه نویسان و مهندسان گوگل نوعی برنامه اندرویدی ساخته اند که قبلا به دولت چین نشان داده شده است. نسخه نهایی این برنامه می تواند طی 6 تا 9  ماه اتی اجرایی شود.

با همه این ها، روزنامه تایمز چین نیز در گزارشی اشاره کرد که نخستین بار از رویترز متوجه شد که بازگشت گوگل به چین حقیقت ندارد و بعید است که گوگل در کوتاه مدت به چین بازگردد بلکه  ممکن است سعی کند بازار را پس از خسارتی از طرف 5 میلیارد دلار مجازاتش در برابر نقض های ضد نقض مربوط به اپراتور تلفن های همراه  اندرویدی بازسازی کند.

این شرکت از عرضه ابزارهای جستجو به بازار چین در سال 2010 عقب نشینی کرد و موتور جستجوی بین المللی آن توسط "فایروال بزرگ"  این کشور مسدود شده است.

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه