fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / اقتصاد /بیت کویین ارز جهانی

بیت کویین ارز جهانی

بیت کویین ارز جهانی

یکی از با ارزش ترین و گران قیمت ترین ارزهای دیجیتالی دنیا بیت کویین است. بیشترین استفاده از بیت کویین در معاملات غیرقانونی می باشد چرا که در تبادل بیت کویین هیچ ردی از فرستنده و گیرنده موجود نیست.

بیت کوین (Bitcoin) تا حدودی شبیه پول و تا حدودی هم شبیه یک حباب اقتصادی است. بیت کوین رشد سریعی پیدا کرده است و گوشه‌ای از آینده‌ی احتمالیِ پول را به نمایش گذاشته است. بیت‌ کوین یک نوع واحد پولی مجازی است که از دل اینترنت و کامپیوترهای بسیار قوی و همچنین تمایل بسیاری از مردم برای روی آوردن به اشکال تازه‌ی تبادل پولی، سر برآورده است.

بیت‌ کوین تشابهات فراوانی با سایر واحدهای پولی دارد؛ مهم‌ترین آن هم این است که روز به روز تعداد بیشتری از بازرگانان، خرده‌فروشان و اشخاص چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت آفلاین، بیت‌ کوین را به‌عنوان یک واحد پولی می‌پذیرند. شما می‌توانید با بیت‌ کوین پیتزا بخرید، در یک سایت خدمات دوست‌یابی ثبت‌نام کنید یا حتی از فروشگاه محبوب خود خرید کنید.

هنوز بیت‌ کوین تفاوت‌های فراوانی با واحدهای پولی مرسوم دارد. بر خلاف دلار و پوند، بیت‌ کوین توسط هیچ دولتی پشتیبانی نمی‌شود و به همین دلیل یک واحد پولی غیرمتمرکز است. بیت‌ کوین با هیچ‌گونه سیستم بانکداری یا مرکز صدوری مرتبط نیست. همین یک عامل جذابیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود؛ چراکه به جای بلعیده شدن در سیستمی که حرص و طمع انسان‌ها بر آن حاکم است، در یک جهان آنلاینی حضور دارد که بر اساس ریاضیات و پروتکل‌های رمزگذاری هوشمند کار می‌کند.

شما می‌توانید از بیت‌ کوین در همه‌ی تراکنش‌های واقعی استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا باید از طریق کارت اعتباری یا حساب بانکی‌تان و یا با پول نقد بیت‌ کوین بخرید. سپس بیت‌ کوین مستقیما به حساب بیت‌ کوینی شما انتقال می‌یابد و می‌توانید تمامی امور پرداختی خود را مستقیما با خریدار یا فروشنده (بدون نیاز به واسطی مثل بانک یا شرکت‌های کارت اعتباری) به انجام برسانید.

نکته: بیت کویین ارز دیجیتالی است و وجود خارجی ندارد.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه