fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / تغذیه و سلامت /داروی امام کاظم (ع) بر روی کرونا ایا تاثیر دارد؟

داروی امام کاظم (ع) بر روی کرونا ایا تاثیر دارد؟

داروی امام کاظم (ع) بر روی کرونا ایا تاثیر دارد؟

داروی امام کاظم (ع) بر روی کرونا ایا تاثیر دارد؟
این روز‌ها یکی از دارو‌هایی که مورد تأکید عده‌ای از صاحب نظران حوزه طب سنتی قرار گرفته، داروی منتسب به امام کاظم (ع) است و این افراد معتقد هستند که این دارو اثربخشی بسیار زیادی در درمان بیماران مبتلا به کرونا دارد و باید مورد توجه وزارت بهداشت و مراکز علمی و پزشکی قرار گیرد.
داروی امام کاظم (ع) و اثرات آن در درمان بیماران کرونا»، اظهار داشت: باید داروی امام کاظم (ع) را از ۲ جهت بررسی کنیم؛ یکی از جهت مباحث طب سنتی و دیگری از جهت طب مدرن. ما در ایام عید و موج اول کرونا برای پیدا کردن راهکار یک نسخه جامع در همایشی که وزارت بهداشت برگزار کرده بود روی داروی امام کاظم (ع) بسیار بحث کردیم.
داروی هلیله سیاه پایه اصلی داروی امام کاظم (ع) است. در تحقیقات طب مدرن و نیز در مقالات ISI که جست‌وجو کردیم مقاله‌ای پیدا کردیم که اثرات هلیله سیاه روی تقویت سیستم ایمنی موش‌ها را بررسی کرده بوده و به نتیجه مثبت رسیده بودند. ما نیز این تحقیق و مقاله را کنار داروی امام کاظم (ع) گذاشتیم و شروع به بررسی آن کردیم. در فصل گرم وجود رازیانه و در فصل سرد مستکی در این دارو، به این دلیل است که خوردن هلیله سیاه به دستگاه گوارش آسیب می‌رساند و اگر همراه با رازیانه و مستکی باشد، این موضوع برطرف می‌شود.
از داروی امام کاظم (ع) توقع داشتیم تا بتواند سیستم ایمنی بدن را زیاد کند؛ البته در طب سنتی ما چیزی به نام سیستم ایمنی نداریم و به جای آن از تعادل بدن یاد می‌کنیم؛ می‌گوییم اگر بدن در تعادل باشد، آنقدر توان دارد که در برابر بیماری‌های هجومی از خود دفاع کند.
وقتی بحث هلیله سیاه که در مقالات ISI مطرح شده را در کنار حدیث امام جواد (ع) که البته از امام موسی کاظم (ع) نقل کرده‌اند، قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که هلیله سیاه موجود در این، دارو و گیاه پایه است؛ یعنی دارویی است که کار اصلی را انجام می‌دهد و در کنار آن شکر سرخ که همراه با دارو است، باعث جذب کبدی دارو شده و باعث می‌شود دارو بهتر به بدن برسد. در کنار این، وجود رازیانه در دارو در فصل گرم و مستکی در فصل سرد به این دلیل است که، چون هلیله سیاه باعث آسیب رساندن به دستگاه گوارش شده و به معده و روده آسیب می‌رساند از این موضوع جلوگیری کند.
وقتی این دو ماده در کنار دارو قرار می‌گیرند، به آن مصلح این دارو می‌گویند. در مجموع، این سه ماده در کنار هم باعث می‌شوند هلیله سیاه در بدن کار خود را انجام دهد؛
این داروی سنتی یک داروی ساده اما به شدت مفید است و دو ترکیب مختلف دارد. یک ترکیب به داروی امام کاظم زمستانه معروف است و دیگری داروی تابستانه نامیده می‌شود.
داروی امام کاظم زمستانه چه تفاوتی با داروی تابستانه دارد؟
هلیله سیاه و شکر سرخ، دو پای ثابت این دارو هستند. برای تهیه‌ی داروی امام کاظم زمستانه باید مصطکی را به این ترکیب اضافه کنید و داروی تابستانه نیز از ترکیب هلیله سیاه، شکر سرخ و رازیانه به ‌دست می‌آید.
برای تهیه‌ی آن باید مقدار مساوی از هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و به‌صورت پودر درآورید. البته پودری که خیلی نرم نباشد و هنگام استفاده کمی در گلو بماند تا اثر بیشتر و بهتری داشته باشد.
روی بسته‌ی داروی امام کاظم بنویسید هر ده روز یک قاشق
بله درست متوجه شدید؛ این دارو را باید در فصل تابستان و هم‌چنین زمستان هر ده روز یک‌بار مصرف کرد. فرقی نمی‌کند بیمار باشید یا نه، مهم این است که با این نوع مصرف، دست رد به سینه‌ی خیلی از بیماری‌ها خواهید زد. درواقع یک قاشق چای‌خوری این دارو مثل زره‌ای می‌ماند که می‌پوشید و بیماری‌ها را با کوچک‌ترین ضربه‌ی شمشیر به دو نیم تقسیم می‌کنید.
بهتر است کودکان هر ده روز یک‌بار نصف قاشق چای‌خوری از این دارو را مصرف کنند.
البته می توانید سه شب پشت سرهم هر شب قبل خواب نصف قاشق مربا خوری بدون اب در دهان بریزید و حداقل تا دو ساعت نباید چیزی بخورید.
خواص این شگفتانه:
برای افزایش شیر مادر مفید است.
کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند می‌توانند روی کمک این دارو حساب کنند.
همان‌طور که گفتیم برای سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه بسیار مفید است.
این دارو برای کاهش فشار خون به کار می‌رود.
پاک کننده‌ی سموم بدن است.
کسانی که از کمبود اشتها رنج می‌برند بهتر است این دارو را به‌طور مرتب مصرف کنند.
خاصیت بازکنندگی کبد، طحال، سینه، مثانه، کلیه و… را دارد و می‌تواند دردهایی را که در اثر سردی در این اندام‌ها به‌وجود آمده، تسکین دهد.
مسهل و ملین است.
خاصیت رقیق کنندگی خون را نیز دارد.
مصرف این دارو می‌تواند پوست‌های چرب را روشن‌تر و درخشان‌تر کند.
مصرف آن برای استحکام استخوان و هم‌چنین اعصاب مفید است.
این دارو می‌تواند دندان‌ها را جلا دهد و خاصیت سفید کنندگی داشته باشد.
برای کاهش لکه‌ها و هم‌چنین چین و چروک‌های پوست فایده‌های زیادی دارد.
سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل فشار خون را کنترل و از خطر ابتلا به سکته پیشگیری می‌کند
 

اشتراک گذاری:

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه