fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / پوست و مو /درمان سوختگی و جلوگیری از عفونت و جای ان با درمان خانگی

درمان سوختگی و جلوگیری از عفونت و جای ان با درمان خانگی

درمان سوختگی و جلوگیری از عفونت و جای ان  با درمان خانگی

درمان سوختگی

عسل برای جلوگیری از عفونت سوختگی

به لحاظ پزشکی ثابت شده است که اعمال عسل بر روی سوختگی های درجه دوم، مانع ایجاد هر گونه عفونت میشود برای تاثیر گذاری چند قطره عسل کافی است ، زیرا بسیار قوی هستند و زود موثر واقع می شوند.

بهبود سوختگی با میوه ها

میوه ها،غنی از آنتی اکسیدان ها هستند بر طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، میوه ها برای بهبود زود هنگام سوختگی ها، باید به طور مرتب مصرف شوند. گوجه فرنگی،گیلاس و زغال اخته ها،منبع خوبی از آنتی اکسیدان میباشند و برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

مصرف زرد چوبه برای کاهش التهاب

خوب است که زرد چوبه را به شکل پودر،مخلوط با شیر گرم در شب ،هنگام خواب مصرف کنید زرد چوبه، برای درمان و کاهش التهاب بسیار موثر است.

درمان سوختگی با گل همیشه بهار

گل همیشه بهار،برای درمان سوختگی بسیار خوب است زیرا پوست سوخته شده را باز سازی و ترمیم میکند و ظاهر زخم ها را کاهش و بهبود میبخشد. اگر از این گیاه، به طور منظم در مدت زمانی،استفاده کنید به روند بهبود، بسیار کمک خواهد کرد. علاوه بر این، روغن گل همیشه بهار می تواند، تولید بافت را تحریک کند، که پس از سوختگی درجه دوم ضروری است.

نحوه استفاده ؛ شما می توانید چند قطره از این روغن را در وان آب گرم ریخته و پس از 20 الی 30 دقیقه، در آن حمام کنید . این کار به خصوص برای سوختگی های وسیع درجه اول، مانند آفتاب سوختگی، مفید است، هم چنین می تواند به صورت موضعی در مقادیر محدود به طور مستقیم به سوختگی اعمال شود.

درمان سوزش سوختگی با روغن اسطو خودوس

این روغن برای درمان سوزش موثر است این روغن را باید چند روز بعد از سوختن به آرامی با دست روی محل مورد نظر بمالید.

پاپایا

پاپایا را میتوان روی منطقه سوخته شده، اعمال کرد زیرا حاوی آنزیم هایی است که میتواند تمام سلول های مرده را حذف کند. با تکرار این کار،پس از 3 الی 4 روز، پوست تقریبا مثل روز اولش میشود.

جلوگیری از عفونت با سیب زمینی

مشاهده شده است که پوست سیب زمینی آب پز شده را میتوان روی منطقه آسیب دیده قرار داد این کار باعث جلوگیری از عوامل عفونی میشود ، از این تکنیک ،در بسیاری از بیمارستان ها هم استفاده میکنند.

سرکه از ضد عفونی کننده های قوی

سرکه به عنوان یک ضد عفونی کننده و رطوبت ساز مورد استفاده قرار میگیرد.و برای جلوگیری از عفونت بسیار مناسب است با این حال ،فراموش نکنید که باید سرکه را با آب رقیق کنید و بعد به محل مورد نظر اعمال کنید.

-اعمال ژل آلوئه ورا روی محل آسیب دیده

ژل به دست آمده از آلوئه ورا، به خاطر خاصیت شفا بخش، ضد درد و اثرات خنک کننده اش، مشهور است این ژل را میتوانید 2 تا 3 بار در روز ،روی محل آسیب دیده بمالید.

روغن کندر برای بهبود محل سوختگی

ترکیبات ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی قابل توجهی در روغن کندر وجود دارد ،که می تواند به داشتن پوستی پاک و بدون عفونت کمک کند در عین حال با تحریک سیستم ایمنی بدن ، یک بهبود طبیعی را برای محل سوختگی به ارمغان خواهد داشت .

چگونگی استفاده : روغن کندر را با روغن جوجوبا یا نارگیل مخلوط کنید و سپس به طور موضعی آنرا به محل سوختگی و اطراف آن اعمال کنید شما همچنین می توانید چند قطره روغن کندر را، به وان حمام خود اضافه کرده و برای مدت طولانی در آن بمانید تا آثار درد در سوختگی های درجه ی یک و دو را التیام دهید .

کاهش سوختگی با مصرف روغن بابونه

همانند بسیاری از روغن های موجود در این لیست ،روغن بابونه ، دارای ترکیبات ضد عفونی، ضد التهابی و ضد درد است این روغن ،می تواند به کاهش درد از سوختگی ها کمک کند و در عین حال از عفونت زخم جلوگیری کرده که این عفونت بزرگترین خطر در سوختگی نوع دوم بشمار میرود .

نحوه استفاده :روغن بابونه را همیشه با یک روغن مکمل دیگر ترکیب کنید، زیرا طبیعت قدرتمند این روغن میتواند به تحریک پوست شما بیانجامد همچنین میتوانید بااضافه کردن چند قطره از این روغن به چای گیاهی خود ، درمان داخلی را نیز برای سوختگی داشته باشید .

شیر و ماست پرچرب سریع ترین درمان سوختگی پوست

ناحیه ی سوخته پوست را در به مدت 15 دقیقه در شیر قرار دهید این کار به سرعت سوزش محل سوختگی را رفع می کند ، همچنین ماست پرچرب نیز در خنک کردن و آب رسانی محل سوختگی بسیار مفید است

خوب شدن سریع زخم با قرص ویتامین

برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها سوختگی، یک درمان خانگی و حیرت انگیز با استفاده از قرص های ویتامین C و E وجود دارد. برای انجام این روش غذاهای حاوی ویتامین C و E برای یک هفته بعد از سوختگی مصرف کنید. از این گذشته می توانید کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و مایع درون آن به طور مستقیم بر روی ناحیه سوخته بریزید تا سوختگی به سرعت درمان شود .

هشدار :

با تشکر از اثرات همه جانبه روغنهای ذکر شده که برای درمان سوختگی بسیار عالی هستند، باید عوامل متعددی را مورد توجه قرار داد.

در سوختگی های شدید ،همیشه به پزشک مراجعه کنید ،تا از عدم آسیب به بافت های عصبی اطمینان حاصل نمایید .

در حالیکه بسیاری از اسانس های فوق الذکر ،دارای خصوصیات ضد عفونی هستند، عفونت همچنان یک نگرانی عمده برای هر نوع سوختگی است.

در نهایت، روغن های ذکر شده، مواد بسیار قوی هستند و بعضی از این ها می توانند واکنش های آلرژیک و التهاب پوستی را به خصوص در افراد دارای پوست حساس، ایجاد کنند.

درمان سوختگی های خفیف تر، با مقدار کمی از روغن های ذکر شده ، کاملا قابل قبول است، اما برای زخم های جدی تر ، قبل از هرگونه درمان ، حتما به پزشک مراجعه کنید

اشتراک گذاری:

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه