fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / سبک زندگی /سرگرمی های شب یلدا

سرگرمی های شب یلدا

سرگرمی های شب یلدا

بازی‌های دورهمی در شب چله

تا شب یلدا چند شبی بیش‌ تر نمانده است. امسال چگونه می‌خواهید بلندترین شب سال را پشت سربگذارید؟ ما در این مطلب ۷ بازی مهیج برای شب یلدا به شما پیشنهاد میدهیم تا دسته جمعی بازی کنید و از هیجانات اعضای خانواده تان غرق لذت شوید. مهم نیست خانواده تان بزرگ باشد یا کوچک، پیر باشید یا جوان، روی مبل بنشینید یا روی قالی؛ مهم این است که لحظات خوش و شیرینی را از شب یلدا به یاد بسپارید.

پانتومیم 

شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول کلمه‌ای را با توافق انتخاب می‌کنند. از میان گروه دوم، یک نفر انتخاب می‌شود و گروه اول این کلمه را فقط به او می‌گویند. این فرد باید با اجرای پانتومیم (نمایش، بدون صحبت کردن) به بقیه‌ی اعضای گروه خودش بفهماند که اعضای گروه اول چه کلمه‌ای انتخاب کرده بودند. بقیه افراد گروه می‌توانند صحبت کنند و سؤالاتی بپرسند، و کسی که پانتومیم را اجرا می‌کند می‌تواند با ایما و اشاره به آن‌ها جواب دهد. هر گروه مدت زمان خاصی (مثلاً ۳ دقیقه) فرصت دارد تا کلمه‌ی مورد نظر را بیابد.

در دور بعد، یک نفر از اعضای گروه اول باید همین نمایش را برای کلمه منتخب گروه دوم انجام دهد. در هر دور، گروهی که کلمه را صحیح حدس زده است، یک امتیاز می‌گیرد و گروهی که در تعداد دورهای مساوی، امتیاز بیشتری گرفته، برنده است.

گل یا پوچ

گل یا پوچ یک بازی مهیج برای شب یلدا و یک پیشنهاد فوق العاده است که معمولاً دسته جمعی انجام می‌شود. دراین بازی یک شی گرد کوچک مانند نخود، کاغذ، سنگ ریزه و یا هر چیز کوچک مشابه را داخل یکی از دستان قرار داده به طوری که افراد دیگر آن را نبینند، سپس افراد مقابل باید به‌اصطلاح گل را پیدا کنند.

بیست سوالی

بیست سوالی گونه‌ای بازی شفاهی چند نفره است. در این بازی یک نفر یا یک تیم، واژه‌ای را در نظر می‌گیرند. بازیکن یا تیم طرف مقابل باید با پرسیدنِ تنها ۲۰ پرسش بتواند آن واژه را حدس بزند. به پرسش‌های او تنها پاسخِ بله/خیر داده می‌شود.

معما و چیستان

یکی دیگر از فعالیت های مفرحی که می‌توانید در جمع خانواده انجام دهید مطرح کردن معما و چیستان هایی است که دیگران را به فکر کردن وادارد. سعی کنید اگر جواب معما یا چیستانی را می‌دانید در همان اولین لحظه جواب را نگویید!

مشاعره

برای یک نبرد شاعرانه حتما لازم نیست چندین دیوان شعر حفظ باشید. می‌توانید از اشعار فی البداهه ای که خودتان می‌سرایید نیز بهره ببرید.

بازی های بسیاری نیز هستند که می‌توانید بر روی کاغذ انجام دهید. مثل اسم و فامیل – نقطه خط – دار بازی – کشتی های جنگی – اسامی چند نقطه – ایکس او و غیره. همچنین بازی هایی مثل شطرنج – منچ – مار و پله – تخته نرد – بازی های کارتی و … را نیز می‌توانید انجام دهید. البته گزینه بازی های رایانه ای هم همیشه روی میز است.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه