fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / سبک زندگی /پاک کردن چدن اجاق گاز

پاک کردن چدن اجاق گاز

پاک کردن چدن اجاق گاز

راهکارهایی برای پاک کردن رویه چدنی اجاق گاز

استفاده از اسپری گاز پاک کن

رویه چدنی را از اجاق جدا کرده در سینک بگذارید. اسپری گاز پاک کن صنعتی روی آن بزنید، تمام سطحش را آغشته کنید و بیست دقیقه صبر کنید. سپس سطح آن را با اسکاچ و مایع ظرفشویی در سینک کاملا شسته آبکشی کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

روی رویه چدنی اجاق گاز را جوش شیرین بریزید. سپس درون ظرف اسپری سرکه سفید ریخته تمام سطح آن را اسپری کنید. مطمئن شوید که جوش شیرین و سرکه با هم واکنش انجام می دهند. یک ربع ساعت آنها را رها کنید سپس آن را با اسکاچ ساییده آبکشی کنید.

اگر دو مرحله بالا پاسخگو نبود و همچنان کثیفی آن برطرف نشد مجبوریم از آمونیاک استفاده کنیم

استفاده از امونیاک

آمونیاک ماده ای شیمیایی است که در صنعت کود کشاورزی و مواد شوینده کاربرد دارد. آن را می توانید ازفروشگاه لوازم آزمایشگاهی تهیه کنید. دستکش در دستتان بگذارید، بینیتان را با دستمال یا ماسک ببندید تا بوی تند آمونیاک شما را آزرده نکند. رویه چدنی اجاق گاز را درون نایلون های زیپ لاک قرار داده درونش آمونیاک بریزید و زیپ نایلون را محکم ببندید و دوازده ساعت به آن زمان بدهید. میزان آمونیاک باید بقداری باشد که تمام سطح رویه آغشته شود. نایلون ها را در فضای خارج از خانه بگذارید تا بوی آمونیاک در خانه پخش نشود. بعد از دوازده ساعت آنها را از نایلون خارج کرده با دستمال پاک کرده آبکشی کنید

اشتراک گذاری:

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه