fasliblog

اینستاگرام

اینستاگرام

نرم افزار پیامرسانی که در بخش خود برتر می باشد اما چند صباحی است که با حضور تلگرام استفاده اش کمتر شده است اما همچنان مشتاقان خود را دارد. این نرم افزار قبل از ظهور رقیبش یعنی پیامرسان تلگرام اولین، برترین و پر امنیت ترین نرم افزار در آن دوره بود که با ظهور تلگرام از او جا ماند و تلگرام با سرعت زیاد و با قابلیت هایی که اضافه می کرد از او جلو زد و برتر شد.

تاریخچه اینستاگرام

کوین سیستروم ( Kevin Systrom) پدر ایستاگرام در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ در نیویورک متولد شد. او یک کارآفرین و مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که در حقیقت یکی از اصلی‌ترین پایه گذاران شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود. کوین سیستروم و مایک کریگر دو دوستی که با هم اینستاگرام را پایه گذاری کردند در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند.  آنها در سال ۲۰۰۶ در رشته مدیریت علوم و مهندسی از دانشگاه استنفورد فارغ‌ التحصیل شدند. کوین سیستروم یک نرم افزار اشتراک گذاری عکس را بر مبنای مکان تولید کرد. بعد از آن به دنبال شریکی می گشت تا شرکتش را راه اندازی کند. در نهایت بعد از پیدا کردن دوستش مایک کریگر و شریک دیگرش مارک زاکربرگ شرکتش را تاسیس و نرم افزارش را تولید نمود.

 اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و... به اشتراک بگذارند. یک ویژگی متمایز اینستاگرام محدود کردن عکسها به فرم مربع شبیه به عکس دوربین‌های اینستماتیک کداک یا پولاروید(برخلاف نسبت تصویر ۳:۴ که عموماً برای دوربین عکاسی موبایل‌ها استفاده می‌شود)است. کاربران همچنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۱۵ ثانیه است. اوایل اینستاگرام فقط برای شرکت اپل قابل دسترس بود و آنها می توانستند عکس هایی که با گوشی خود می گرفتند ره در این شبکه به اشتراک بگذارند. اما بعد ها اینستاگرام با تشویق کاربران اندروید مواجه شد و چون در آن دوره بیشتر سیتم عامل ها را اندروید تشکیل میداد مشتاق شدند تا آن را برای سیستم عامل اندروید هم ارائه دهند و سپس آن نرم افزار در فروشگاه اندرویدی قرار گرفت و در طی هفت روز 10 میلیون بار این نرم افزار دانلود و نصب شد.این روند ذشد ادامه داشت به طوری که امروزه بیش از 700 میلیون نفر در این شبکه فعالیت دارند.

عضویت و استفاده از اینستاگرام

شما با نصب این نرم افزار یا مراجعه به سایت آن به سادگی میتوانید در آن برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و به راحتی عکس های خود را به اشتراک بگذارید. البته برای ارسال عکس و فیلم خود نرم افزار یکسری فیلتر هایی بر روی فایل ارسالی شما قرار می دهد تا شفافیت و وضوح آن بیشتر شود اما ناگفته نماند که این نرم افزار افکت های جداگانه ای دارد که خودتان میتوانید آنها را قرار دهید.

استفاده اینستاگرام در ایران

این نرم افزار اوایل به دلیل کم بودن تعداد دستگاه های آیفون در ایران  از آن استقبال زیادی نشد اما رفته رفته با افزایش دستگاه های آیفون و انتشار نرم افزار برای اندروید نصب آن در ایران هم به پیشرفت چشمگیری رسید. البته فیلترینگ نشدنش هم میتواند یکی از این دلایل باشد.

به هر حال این نرم افزار حتی در حال حاضر هم دنبال کنندگان خود را دارد و در حال رشد می باشد.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه