fasliblog
فصلی بلاگ / فناوری / اپلیکیشن کاربردی /رانندگی با خیال راحت با نرم افزار Waze

رانندگی با خیال راحت با نرم افزار Waze

رانندگی با خیال راحت با نرم افزار Waze

اگر شما از آن دسته رانندگانی هستید که زمان و اطلاعات از محل قرار گیری گشت های پلیس برایتان مهم است پیشنهاد میکنیم این نرم افزار را نصب کنید. این نرم افزار به شما کمک میکند تا به راحتی مسیرتان را از خلوت ترین مسیر و سریع ترین مسیر پیدا کنید و از مکان پلیس های گشتی و یا دوربین ها با خبر شوید. البته ناگفته نماند که این دلیل نمی شود که شما قوانین را زیر پا بگذارید.

تاریخچه

این نرم افزار به دست سه دوست اسرائیلی طراحی و تولید شده است، البته قصد از تولید این نرم افزار استفاده نظامی و جاسوسی از آن بود. که بعد از مدتی سازندگان به اهداف خود رسیده و آن را در اهداف خود استفاده کردند. مدتی بعد شرکت گوگل به آنها پیشنهاد داد که حاضر این نرم افزار را به قیمت 500 میلیون دلار از آنها بخرد و با موافقت شان نرم افزار به این شرکت فروخته و بعد از تغییراتی در آن به ویز یا Waze تبدیل شد اوایل این نرم افزار فقط جنبه مسیریابی داشت اما بعد ها شرکت گوگل قابلیت جدیدی را تحت عنوان پلیس یاب به آن اضافه کرد و این استارت شروع ساخت امکانات جدید برای ویز بود.

امکانات

به طور مثال از دیگر امکانات دیگر این نرم افزار رویداد (بچه همراهم است) می باشد که بعد از اینکه آن را فعال کردید زمانی به مقصد برسید یا توقف کردید به شما هشدار می دهد که فرزند خود را ببرید که بتواند از خطراتی که ممکن است پیش بیاید جلوگیری کند. همه ساله جان نوزادان زیادی بر اثر اینکه والدینشان آن ها را درون خودروی خود جا گذاشته اند گرفته می شود و این قابلیت توانسته تا حدودی جلوی این مشکات را بگیرد.

اما نکته دیگر این است که این نرم افزار اوایل توسط ایران فیلتر بود و دلیلش هم ساخته شدنش توسط اسرائیلی ها بود چرا که ایران معتقد بود از آن برای جاسوسی استفاده می کنند اما به تازگی و به درخواست مردم فیلترش برداشته شده و برای استفاده نیازی به فیلتر شکن ندارد. نکته بعدی دشمنی سر سخت پلیس آمریکا با این نرم افزار است.

دو سال بعد از اینکه قابلیت پلیس یاب به این نرم افزار اضافه شد، فردی که قصد کشتن دو پلیس را داشت با استفاده از این نرم افزار آنها را ردیابی و به قطل رساند و به همین دلیل پلیس نیویورک بارها از ویز شکایت کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

نقاط قوت:

  1. قابلیت مسیریابی و نمایش فاصله تا مقصد
  2. نمایش لحظه‌ای ترافیک جاده ها بر روی نقشه
  3. امکان اطلاع از دوربین های پلیس و کنترل سرعت
  4. راهنمای صوتی
  5. امکان دسترسی به موقعیت مکانی پمپ بنزین ها بر روی نقشه

نقاط ضعف:

بیشترین نقطه ضعف آن را می توان کمبود امنیتش قرارداد البته نمیتوان به طور صد درصد این را تایید کرد اما دو سال پیش یکی از استادان یک دانشگاه ادعای هک این نرم افزار را کارد و البته با مشکلاتی که بعدش برای این نرم افزار پیش آمد شیاد بتوان مقداری از این ادعا را اثبات کرد. اما به هر حال چه این نرم افزار را نصب کنید و چه نصب نکنید بهتر است یک آنتی ویروس خوب برای گوشی خود خریده و نصب کنید تا از حملاتی هکرها در امان باشید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه