fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / اقتصاد /ساخت جاده های پلاستیکی

ساخت جاده های پلاستیکی

ساخت جاده های پلاستیکی

جاده های معمولی مشکلات زیادی دارند، مهندس انگلیسی آسفالتی به نام  MR6 توسعه داده که از ادغام پلاستیک های بازیافتی و سایر مواد زائد ساخته شده است. توبی مک کارتنی کارآفرین و مهندس اسکاتلندی هدف خود را ساخت آسفالتی با کیفیت بالا البته با استفاده از مواد بازیافتی ذکر می کند.

اولین جاده ای که از آسفالت MR6 در ساختش استفاده شده، جاده جلوی خانه مک کارتنی بوده است. MR6 هم اکنون در جاده های شمال غربی انگلستان در شهر کامبریا به کار رفته است.  مک کارتنی می گوید، هدف بعدی او، گسترش این محصول به کشورهای دیگر است.

اکنون به نظر می رسد، طرح مک کارتنی مسیر موفقیت خود را یافته است،  آسفالت مخصوص شرکت او، مک ریبور، به تایید سر ریچارد برانسون بنیانگذار شرکت های ویرجین رسیده است. شرکت مک کارتنی، همچنین از سوی دو نهاد دولتی حمایت هایی مبنی بر استفاده از آسفالت MR6 دریافت کرده است. مواد سازنده آسفالت های معمولی را ۹۰ درصد سنگ، شن و ماسه، سنگ آهک و ۱۰ درصد قیر طبیعی تشکیل می دهد.

  کارتنی گفت:از پلاستیک های دور ریختنی که به محل های دفن زباله برده می شوند، بهره برده ایم و با استفاده از فرمول مخصوصی امکان به پاک کردن و ساخت گلوله هایی را داشتیم که با استفاده از ترکیب، سنگ و قیر به ساخت جاده های دوام تری منتهی شده اند.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه