fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / آموزش /طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

درست کردن مربای  کدو حلوایی اگرچه زمان بر است اما خیلی راحت و آسان است. و برای ترد شدن مربا بهتر است از آب آهک استفاده کنید.

مواد لازم برای مربای  کدو حلوایی

کدوی پوست گرفته قالب زده:1 کیلو

آبلیموی تازه : 1 قاشق غذاخوری

شکر :1 کیلو

آهک آب نخورده :  250 گرم

ساقه دارچین :2 تکه

خلال پسته برای تزیین

آب برای پخت :4 لیوان

طرز تهیه مربای خانگی کدو حلوایی

آهک را در یک و نیم لیتر آب حل کنید و بعد از صافی رد کنید. کدوهای قالب زده(هر شکلی که دوست دارید میتونید قالب بزنید) را در آب آهک صاف شده بریزید تا به مدت 5 ساعت داخل آن بماند.

هر نیم ساعت یکبار با یک قاشق چوبی کدوها را هم بزنید. سپس کدوها را آبکش کنید و زیر آب سرد بشویید تا آهک آن کاملا از بین برود.

چند بار کدوها را بشویید تا خیالتان راحت شود که دیگر اثری از آهک روی کدوها وجود نداشته باشد.دقت کنید کدوها حتما با آب سرد شسته شوند.

سپس کدوهای شسته شده را به مدت 8 ساعت در آب سرد قرار دهید . البته باید هر یک ساعت آب آن را عوض کنید . بعد از 8 ساعت دوباره کدوها را زیر آب سر بشویید.

پارچه ای پهن کنید و کدوهای شسته شده را روی پارچه بریزید تا آب اضافه آن کاملا گرفته شود

کدوی خشک شده را وزن کنید تا به اندازه آن شکر مصرف شود می توانید شکر کمتر هم بریزید اگر زیاد شیرین دوست ندارید.

در مرحله بعد شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوش بیاید و شکر در آب حل شود.شهد را حدود 25 دقیقه بجوشانید تا کمی غلیظ شود.

سپس کدوها را به همراه 2 تکه  چوب دارچین یا هل به اندازه یک انگشت ، در شهد آب و شکر بریزد تا حدود یک ساعت و نیم با حرارت کم بجوشاند.

در 10 دقیقه آخر پخت کدوها ،به آنها آب لیمو اضافه کنید و مربا را از روی حرارت بر دارید.

در 5 دقیقه قبل از سرو هم خلال پسته را روی مرباها بریزید و سرو کنید.

 هنگامی که میخواهید مربا را در شیشه های مورد نظر بریزید چوب دارچین را از مربا خارج نکنید تا با وجود داچین ها عطر مربا بیشتر شود.مربای آماده شده را در یخچال قرار دهید.

نکته های در مورد خوشمزه تر شدن مربای خانگی کدو حلوایی:

موقع شست وشوی کدوهایی که از آب آهک بیرون آمده حتما از آب سرد استفاده کنید چون هرچه آب سردتر باشد زودتر آهک ها را پاک می کند در نتیجه طعم کدو را برمی گرداند.

چوب دارچین را که همراه مربا جوشیده دور نریزید. زمانی که مربا را داخل شیشه می ریزید چوب های دارچین را هم همراه آن داخل شیشه بگذارید چون سبب بیشتر شدن عطر مربای شما خواهد بود.

بهتر است برای درست کردن مربای کدو از کدوهای نارنجی و رسیده استفاده کنید تا رنگ مربا زیبا تر شود.

اشتراک گذاری:

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه