fasliblog
فصلی بلاگ / علم و دانش / آموزش /اموزش درست کردن لواشک خانگی

اموزش درست کردن لواشک خانگی

اموزش درست کردن لواشک خانگی

لواشک زردآلو و گلابی؛ برای شیرین پسندها

. سراغ زردآلو‌های مانده در یخچال بروید یا به قیمت ارزان تری زردآلو‌های له شده را از میوه فروشی تهیه کنید.

برای شیرین‌تر شدن لواشکتان، می‌توانید چند گلابی به آن اضافه کنید. در نظر بگیرید که تمام لواشک‌ها خاصیت روان کردن مزاج را دارند، چه رسد به این لواشک! این خاصیت این لواشک به خاطر گلابی بیشتر هم هست، پس موقع مزه مزه کردن لواشک، حواستان به این خاصیت هم باشد.

مواد لازم

زردآلو: یک کیلوگرم

گلابی: سه عدد

نمک: نصف قاشق مرباخوری

آب: دو لیوان

طرز تهیه:

زردآلو‌ها را بشویید و بگذارید آبشان برود. تمام زردآلو‌ها را دو نیم کرده و هسته آن‌ها را خارج کنید. زردآلو‌های دو نیم شده را داخل قابلمه بریزید. گلابی‌ها را شسته و قاچ کنید. چوب و هسته میانی آن‌ها را خارج کنید و همراه زردآلو‌ها داخل قابلمه بریزید. آب را اضافه کنید.

ابتدا با حرارت بالا و بعد از جوش آمدن با حرارت پایین آن را بپزید. نمک را فراموش نکنید. به خاطر بافت سفت گلابی این لواشک زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد. باید آن را هم بزنید. بعد از گذشت تقریبا سه ساعت وقتی دیگر میوه‌ها قابل شناسایی نبودند، حرارت را خاموش کنید.

بگذارید قابلمه سرد شود و بعد آن را داخل آبکش یا صافی بریزید که زیرش لگن مناسبی قرار دارد. دستکش بپوشید و مخلوط لواشک را صاف کنید، چون ممکن است دانه‌های بافت گلابی زیر دندان حس شود، صافی ریزتری انتخاب کنید. مخلوط غلیظ تری نسبت به لواشک آلو رو به رو می‌شوید. پس حواستان باشد سینی بزرگ تری انتخاب کنید و لایه نازک تری از آن را داخل ظرف پهن کنید.

کف سینی یا ظرف مورد نظر را سلفون بکشید و با کمی روغن مایع روی سلفونی که کشیده اید را روغنی کنید.

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه